Reppuretken uusi logo sekä kirjauutisia
Reppuretki uudistaa ilmettään uuden logon myötä! Uudessa logossamme retkeilijä suuntaa kairaan pipo päässä ja reppu selässä. Edessä häämöttää tunturimaisema, johon johtavaa polkua kuuset reunustavat. Osa Lapin kävijöistä todennäköisesti tunnistaa maiseman, jonne ollaan lähdössä.
Tämän uudistuksen myötä voimme myös vihdoin raottaa verhoja projektiin, jonka vuoksi olemme tehneet varsin tiiviisti töitä keväästä asti. Julkaisemme nimittäin ensi keväänä uudenlaisen retkeily- ja kansallispuistokirjan. Kirjan ilmestymistä voi tukea joulukuun alussa alkavan Mesenaatti-kampanjan kautta.
- Ensi keväänä ilmestyvä kirja kantaa nimeä Reppuretki kansallispuistoon. Siitä tulee visuaalisesti upea ja monipuolinen tietopaketti kansallispuistoistamme ja retkeilystä, kertoo Olli Järvenkylä.
Ollin retkitarinoiden ja minun kuvieni lisäksi kirja sisältää runsaasti retkeilyvinkkejä ja -kokemuksia yli 30 luontoalan ammattilaisen ja harrastajan jakamana.
Reppuretken aikaisempi tunnus oli Roope Lipsasen käsialaa. Tunturiin suuntaavan uuden repputunnuksen on suunnitellut mainostoimisto Groteskissa työskentelevä graafinen suunnittelija Aino-Maria Vuoti. Groteskin käsialaa on myös Reppuretken tilaama ennen julkaisematon kartta Suomen kansallispuistoista, joka annetaan ilmaisena bonuksena kaikille kampanjan kautta kirjansa hankkiville.
Sivuston uusi tunnus otetaan käyttöön samana päivänä kuin Mesenaatin kampanja alkaa, 1.12. Kampanjan kautta voi hankkia keväällä julkaistavan kirjan etukäteen ja samalla tukea Reppuretken tiimiä kirjan kirjoittamisessa ja viimeistelyssä. Kampanjan kesto on 41 päivää (1.12.21-10.1.22), eli yhtä monta kuin meillä on kansallispuistojakin ensi vuonna!
Joukkorahoituspalvelu Mesenaatissa voit hankkia itsellesi tai lähipiirillesi yhden tai useamman kirjan. Me Reppuretkessä sitoudumme istuttamaan ensi keväänä yhden puun taimen jokaista kampanjan kautta myytyä kirjaa kohti. Tämän lisäksi kirjan mukana voi luonnon ystävä lunastaa itselleen hiilijalanjälkeä entistä enemmän pienentävän lisäkompensaation.
Uutta on myös se, että retkeilijät voivat kampanjan avulla osallistua kirjan tekemiseen.
Lähes kaikilla retkeilijöillä on nykyään upeita kuvia suosikkipaikoistaan kansallispuistoissa. Omien valokuvien näkeminen fyysisessä muodossa on kuitenkin harvinaisempaa. Kampanjassa annamme halukkaille tukijoille ainutlaatuisen mahdollisuuden saada jopa itse ottamansa kuva mukaan kirjan sivuille.
Tästä sekä kirjan teosta kerromme lisää ensi postauksessa.